Om God i skolen

Skolehjælp – hvorfor?

Et simpelt spørgsmål har i min tid som lærer undret mig: Hvorfor er nogle børn gode i skolen, mens andre kæmper med at finde mening?

Hvorfor lykkedes det for nogle familier at skabe gode og glade skolebørn? Jeg er drevet af at sætte ord og handling bag de kvaliteter/egenskaber/faktorer som ligger bag succeserne.

Det har altid været indlysende for mig, at der er nogle familier, som støtter deres børn på en måde, der gør det ubesværet og naturligt for skolebørn ,at få det bedste ud af skolen. Fordi de erfaringer med opgaver og fællesskab børn akkumulerer i hjemmet tager de med sig i skolen.

Skolehjælp – hvordan

Min tilgang er forankret i hjemmet og i familien, det er her styrken ligger. I er medskabere af jeres barns skolegang. Det betyder, at jeg viser Jer præcist, hvordan I kan give jeres skolebarn støtte, der virker. Du kan give dit barn skolehjælp.

Det gør, at jeres børn lærer at tage imod skolen og tage den ind, sådan at de får det ud af undervisningen, som er meningen. At de ved, hvordan man agerer i skolen og i fællesskabet på en måde ,der giver positiv respons og skoleglæde.

Læs om, hvad God i Skolen tilbyder her

Skolehjælp – sådan

Brug mig til, at give en lærers overblik over, hvad der virker i skolen. Til, i samarbejde med Jer, at sætte mål for jeres barn og nå dem. Eller til at hjælpe jeres familie med at lave nogle rammer for jeres børn som styrker de personlige egenskaber, som er vigtige i skolen.

Jeg bidrager også med rådgivning i, hvordan I styrker jeres barn fagligt i dansk og matematik.
I kan hyre mig, til en telefonsamtale en eller flere gange, til et personligt vejledningsforløb eller til et kursus eller workshop for en forældre gruppe eller lignende.

Min baggrund

  • Ekspert i diverse medier: Radio 24syv, Jyllandsposten, Go’morgen Danmark og TV2NEWS
  • Forfatter til bogen “Støt dit skolebarn – en forælderguide” 
  • Jeg har arbejdet med nogle af landets dygtigste elever op Odsherreds Efterskole
  • Jeg har dokumenterede succeser med at målsætte og evaluere den daglige undervisning
  • Jeg har siddet som medudvikler af målstyret undervisning i Københavns Kommunes
  • Jeg har arbejdet med særligt dygtige børn på Ny Holte Skole og Hellerup skole
  • Jeg har dokumenterede succeser med at arbejde med unge med særlige behov på Københavns Kommunes Ungdomsskole
  • Jeg har arbejdet med piger med anden etnisk baggrund
  • Jeg er uddannet lærer fra Frederiksberg Seminarium
  • Jeg har en indbakke fyldt med uopfordrede anbefalinger fra forældre der har oplevet at jeg har gjort det tydeligt for dem og deres børn, hvad der skal til for at blive god i skolen.

Hos mig får I ikke

  • En ekspert i børn med diagnoser.
  • En der sidder ved siden af dit barn og hjælper med lektier.
  • Råd om, hvad skole skolen kan gøre for at hjælpe dit barn.
  • Et quick fix.

Til gengæld får I

  • En der lytter til jeres unikke historie og guider Jer videre med at støtte jeres barn med det der virker.
  • En lærers overblik over skolen og dens kompleksitet.
  • Konkrete tiltag i kan handle på i morgen.
  • En langsigtet løsning.
  • En samarbejdspartner, der går lige så meget op i jeres barns succes, som I gør.

 

Øvrige professionelle og personlige milepæle

 

 

2017 – Ekspert i diverse medier: Radio 24syv, Jyllandsposten, Go’morgen Danmark og TV2NEWS   2017 – Skriver God i Skolens første bog 
2017 – Ansat som underviser på Odsherreds Efterskole
2016 – Rådgiver forældre i, at give støtte der virker
2016 – Opretter virksomheden God i skolen
2015 – Mor til Storm
2015 – Arbejder på Lundehusskolen
2014 –Deltager i udviklingen af selvevalueringsværktøjer til målstyret undervisning i børne-og ungdomsforvaltningen.
2014 – Bliver gift med Thomas Baldus.
2013- Arbejder på Hellerup Skole, med ansvar for matematikundervisningen i et indskolingsteam.
2012 – Arbejder på Ny Holte Skole.
2012 – Færddig uddannet lærer.
2011 – Underviser turbo elever, der skal tage eksamen på 3 måneder.
2011 – Deltager i et inklusions kursus.
2010 – Ansat på Byhøjskolen,
2008 – Begyndt på lærer uddannelsen

Udtalelser

  • Maria Baldus har hjulpet vores søn, og os forældre, til at finde vej gennem lektier, koncentrationsbesvær, skoleskift – og deraf frustrationer hos os alle. Nu er det ikke længere en uoverkommelig opgave at lave lektier, at koncentrere sig og holde motivationen oppe. Hendes råd er konkrete og brugbare, og tager udgangspunkt i barnets (og forældrenes) situation. Hun viser en forståelse og indsigt gennem samtalerne jeg har haft med hende, som er både givende og positiv. Jeg vil til hver en tid anbefale Maria Baldus, som rådgiver for forældre med børn der har det svært i skolen.

    Anonym

  • Det har været en fornøjelse at se, hvordan Maria med sin forståelse for det individuelle barn, har formået at nå ud til alle og møde dem lige præcis der hvor de er og på det niveau de er. Styrke ligger på alle forskellige niveauer og det gør Marias også. Hun er på alle måder en grundig og rummende lærer som er svær ikke at holde af.

    Mor Gentofte

  • Du har været en kæmpe støtte for min søn, du formår virkelig at løfte standarden for læring.

    Mor Hellerup

  • Maria er nærværende og god til kontinuerligt at holde os forældre orienteret om processen i timerne og elevernes fremgang.

    Christina 3. Klasses mor

  • Kære Maria.
    Mange tak for din store støtte. Du har udvist empati samt været lyttende og konstruktiv i forbindelse med vores søn. Det er en svær opgave, at arbejde med en dreng der er skoletræt og som betvivler sin faglige kunnen. Vi føler, at vi har fået nogle meget konkrete redskaber, links til nyttige apps og bøger, samt detaljeret referater. Dette har gjort det håndgribeligt og overkommeligt at få opbygget en plan for hverdagen. En plan hvor både lektielæsning og daglige opgaver har hjulpet os godt på vej. Vi ved, at vi får brug for dig igen, når første fase er blevet til en god rutine.
    Mange tak for nu.

    Hilsen os forældre til en dreng på 8 år

  • Efter 3 samtaler med Maria har jeg fået organiseret min datters tid omkring lektier. Det har givet mig et overblik og den dårlige samvittighed er væk. Skynd dig nu at lav det, så skal du læse osv. var en del af hverdagen og en anelse stressende for os begge. Det er nu blevet til en hyggelig stund uden brok og der er nu tid til at samle op i de emner, hvor det er nødvendigt.

    Irene